Thursday, May 6, 2010

PCC Intrerstate Day 3 ( KB-Tasik Kenyir)

Salam,
Hari ke 3, semua berjalan lancar... gerak dari rumah dalam pukul 645.

Sebelum tu, bergambar dulu dengan Ayahanda Bonda.... mengucap sakan mak bila tau aku sampai kampung dengan kayuh beskal.... ni kali ke dua... yang pertama tahun lepas apabila Azmi, Asri & aku buat kayuhan touring balik kampung...

isi air mana yang patut...
Atok & Emak tercinta
segan nak terus pakai seluar ketat depan orang kampung ni... aku blasah sarung la dulu

10min je kayuh dari rumah aku, kami sampai ke hotel tempat diorang ramai ramai bermalam
Lagi gambar bersama Cikgu Mahathir dari Penang... layan kayuh bukit ngan dia dari Pulau Banding ke Jeli...

Geng basikal dari KB, termasuk lah Ironman Razani. Jarang sekali dapat kayuh dengan group sebegini ramai kata diorang.

Wak tak lepas peluang bergambar ngan Mr. Ironman Razani.... tak ajak aku pong...

Hotel tempat penginapan diorang ni
Sedikit cerita bersama geng KB.... sebenarnya dari KB ni ramai gak yang masuk race kat KL atau mana-mana la.... saja suka suka kata diorang...
Kecoh kampung aku bila kumpulan besar ni mula berkayuh... maklumlah, jalan di KB ni bukannya luas sangat...

Biasa la ni... kayuh dok belakang orang je... nak dok depan tak cukuup power
Sempadan negeri Terengganu - Kelantan

Aku sendiri pun tak pernah sampai kat air terjun ni... mngkin balik kampung skali lagi aku bawak famili datang sini.. InsyaAllah
Monteng keje....
Setiu, panas bagai nak rak...
Jalan berhabuk ni dah kira biasa pada hari ke 3 ni... musim panas punya pasal

Rehat kejap, berhenti teduh pasal otak dah nak cair heheeee..
kayuh bersama geng dari singapore ni pasal pace sama....

Wak terpaksa tarik diri pasal tayar meletup... kalau tube bocor boleh lagi tukar tapi kalau tayar pecah soli la ek... naik kereta la jawabnye... jarang sangat orang bawak tayar spare masa ride ni

Alamak tools masuk longkang la pulok...
bergambar dengan wheelset pinjam, tapi tak lama pasal setting gear tak sesuai ngan set tu


jom sambung kayoh



Zaki Jilan bersama support carnye
berhenti minum lagi kat simpang ke kenyir... dah tak ingat panas dah masa ni pasal berhenti mana mana pun panas
Antik... atok aku pernah berkayuh 40batu ngan beskal mcm ni utk gi kerja... masa tu mana ada gear katanya
Last group foto sebelum kami sambung kayuh ke Kenyir


Pergh... tp beskal dah dok atas dah tu... tak larat kayoh kaa
bukit ni ikut pada papan tanda berkecerunan 10%, aku tak tau berapa curam 10% ni sampai lah aku kayuh sini.... separuh bukit ni je aku dah tak larat dah... apa lagi tolak beskal laa... ramai gak rider yg dapat kayuh melepasi bukit ni... aku tak cukup power lagi la ni

ambik gambar masa orang tengah pewai.... sronot giler
Akhirnya, sampai gak aku ke Kenyir ni ngan beskal
lepak kejap ka Tasik Kenyir ni, kami terus gerak balik ke KL.... penat wwooo Lojistik dah tahan dah lapar... aku apa tah lagi
Beskal dah siap....
Mandi pun siap....
Alhamdulillah... kayuhan dari Kuala Kangsar - Pulau Banding - Kota Bharu ( melalui Tanah Merah) - Tasik Kenyir, berjaya ditamatkan.... kenangan untuk kemudian hari ni... InsyaAllah...
Terima kasih kepada Asri (Mr. Iron), Azmi(Wak Labeb) & Azlie yg sanggup melayan kerenah aku masa 3hari kayuhan ni...
Tahun depan tengoklah, kalau laluan Interstate tu menarik kami akan on on InsyaAllah....

No comments: