Sunday, May 16, 2010

Jalan-jalan Colmar & Kayuh MTB

Salam,
Kali ni kami gi jalan-jalan kat Colmar bukit tinggi.... rancangan asal nak kayuh road dengan Man75 terpaksa dibatalkan pasal jemputan ni dari tetamu dari KB.

Asri teman aku, naik ke Colmar dengan motor tp sebelum tu layan genting dulu sambil makan pagi di stesen kereta kabel Genting... jalan basah pasal hujan malam tu, tapi kalu kering pun bukannye aku brani sangat nak layan kona kona nih....

Lepas sarapan, terus berangkat ke Colmar Bukit Tinggi, lagi satu laluan feveret penunggang motosikal berkuasa tinggi... aku? takooooot!!!!!!

Nasib baik tak pergi ngan kereta ikut diorang, pasal ngan motor pun boleh pusing kepala aku nih

Berjumpa je dengan kengkawang di Colmar tu terus je si Asri ni kena jadi model... hantam sajalah...
hero Industan...



memang tadak kerija betol diorang ni... gambar langit pun nak ambik.....
tapi aku pun lebih kurang jugak.... aku dah mula syiok ikut sesi outing ngan diorang nih...

boleh belajar banyak, camne nak guna kamera dngan betol, angle, aperture(betul ke eja nih), iso dll

sampai orang yg duk sekitar tu naik cuak ngan kitorang pasal sumer gambar nak ambik...
dah la sumer gambar nak ambik, bermacam macam pose lagi tu, terlentang, meniarap, telungkup....

gambar ambik jugak tapi makan tak lupa...
gambar ni Ckuku yang ambik, nampak mcm tak ada apa apa tapi lama lama aku rasa unik gak gambar ni

sampai tengahari dok sana, janji pukul 1230 nak keluar ngan famili, skali 230pm baru sampai rumah...
Dah tak ada binatang lain dah kat Colmar ni, menatang ni pon jadi lah...




best best...
angle risiko ni pasal cam betul betul atas skit je dari air....

sifu aboi... banyak belajar ngan dia
kepanasan model kita nih, takpa jap agi dah nak balik...


angsa tu pun musykil, apasal la ramai sangat nak ambik gamba dia nih...
tak kurang gak aksi paint ball, baru mgu lepas pergi perang... terbawak bawak la tu
marsyal dok perati je, lepas ni dia datang pasti ngan kamera sendiri hehehe





Sampai rumah dah 230 petang, badan dah penat, tido kejap..... pukul 6 petang bawak famili gi jalan jalan cari makan... kali ni kami ke Jeram.... makanan fresh dah harga boleh taahan.... brader ni tengah ambik odar
sambil sambil tunggu makanan siap, aku gi menembak dulu... takde la terer, aku main hantam je...


Gambar lauk hidangan lupa nak ambik pasal dah kelaparan... baca doa dan terus makaaaan....
cian ikan ni, sib baik kepala keras kalu tidak ngan kepala ni aku bantai...heheee... Alhamdulillah...

Pagi ahad pulak aku ngan Mirul ikut geng BBB gi kayuh MTB. tang pening, mabuk, nak pitam ni kira biasa kalau dah lama tak kayuh... nasib baik ada medik
kayuh punya kayuh dalam ladang tu sampai sesat barat.... tau tau dah sampai pagar penjara sg. buluh.... kira punya kira, kami ambik keputusan balik ikut Guthrie Highway pasal lebih dekat...
Masa ni baru pukul 10 pagi tapi panas dia macam dah tengahari... berenti teduh kejap..
cek GPS, nasib baik bawak.... baru tau kalau ikut highway lagi dekat kalau nak ke Tasik Biru...

sampai je tasik biru, kami terus oda makan dan minum.... sorang sorang paling kurang 2 air kelapa sirap dan 1 nasi ayam... pergh...
Gambar-gambar ni dari Camera Lish.....
berenti rehat sambil rehat rehat...
Junior BBB, Mirul & Danial
Group foto, semua tunduk takut tak masuk dalam gambar heheee
Selepas makan-makan kat tasik biru, kami bergambar pulak... nyaman dan damai suasana tepi tasik biru ni

sampai rumah dah pukul 1 petang.... pergh.. enjoy betul kayuh hari ni walaupun sesat...

Satu lagi hujung minggu yg padat ..... Alhamdulilllah....

No comments: