Monday, June 1, 2009

Kayuh kayuhan... BTP- KB

Alhamdulillah kami bertiga berjaya melaksanakan misi kali ni... Berbasikal dari BTP Rawang ke Kota Bharu Kelantan....

Promosi sebelum ride agak kurang kerana takut tak jadi... hinggakan hari kitorang patut bertolak tu pun aku hampir hampir tak dapat ikut... aku ada masalah tekanan darah tinggi mungkin akibat dari pembedahan tempoh hari (aku agak je )... 2 hari sebelum kitorang mula kayuhan ni BP aku tinggi semacam je... hinggalah pada pagi kayuhan tu BP aku tak kurang dari 145/95...

Terima kasih kepada Langgark yg memberi beberapa nasihat kat aku pagi tu hingga menyebabkan aku terasa yakin sikit....

Perjalanan berjalan mengikut jadual... dan aku tak berapa pandai nak cerita banyak... cuma layan je lah gambo gambo kat bawah ni....

Flag Off kecil-kecilan je...


Jentera yg setia...

Bersama dua lagi sahabat... Asri & Azmi

Relek kejap untuk makan makan....

Sepanjang perjalanan ni semua makanan sedap sedap belaka ..... lapo punye pasai... Alhamdulillah...

Empangan kat Kuala Kubu Bharu.... Masa ni panas terik... angin bertiup jarang jarang jer... tension...


Sepanjang jalan ke bukit frazer... makin lama suhu makin dingin... kaki makin lesu...

Gap, Frazer Hill

Tranum.... Air dah habis sebelum sampai gap lagi... kat Teranum baru jumpa kedai.... huuhh cobaaannnn

Jalan kat tranum ni satu masa dulu adalah jalan utama dari Raub ke Bentong dan juga untuk kami yg dlm perjalan pergi balik KL-KB... sekarang dah tak lagi pasal jalan baru yg lebih beso dah siap...

Simpang tiga ke Raub... masa ni rasa sungguh gumbira kerana masjid Raub dah dekat... boleh la berenti rehat dan makan makan...

Rehat, Makan, Solat di Masjid Raub... refill mana yang patut, pasang lampu beskal pasal kayuhan lepas ni akan membawa ke malam....


Berapa nikmat dapat berhenti minum air masa tengah dahaga.... Alhamdulillah...

Kami sampai ke Hotel CenterPoint Kuala Lipis dalam pukul 930 malam...

Hotel ni best pasal diorang bagi bawak masuk beskal dalam bilik... jemur baju kat aircond... memang cepat sejukk.. bukan cepat kering.. ehheeehheee...



Hari ke 2- naik keretapi pasal jalan Kuala Lipis Gua Musang aku rasa memang tak selamat utk kayuh beskal... jalan kecik, kereta banyak... bukit pun banyak heheeeee....

Hero Hindustan... kami ambik keretapi dari Lipis ke Dabong dan akan meneruskan kayuhan dari sana...

laju jugak ketapi ni... max kitorang rekod 63km/h

Hero kita dah ngantuk sangat dah... heheee...



Sampai Dabong lebih kurang pukul 630ptg.. biasa la posing dulu sket...

Jangan ikut aksi budak budak nakal ni di mana-mana landasan keretapi... terutamanya di KL Sentral... kami terpaksa buat ni pasal kat sini memang takda jejantas... heheeee... alasan...

Terpaksa bermalam di Jelawang pasal tempat yang kami tempah di Jeli terpenuh plak ngan tetamu...

Tempat kami letak basikal ni bukannya di depan rumah tapi di dapur... cuba agak berapa besar rumah ni... rumah ni sebenarnya kepunyaan penyelia WWF Jelawang ni jadi kami numpang je la, jadi mcm rest house

Perjalan dari Jelawang ke Rantau Panjang... mulanya berbukit kemudian banyak melandai... panas? tak yah crite la...

Rantau Panjang.....






Kota Bharu....





Menara Jam Besar Kota Bharu...





Lagi lagi gambar kat sini :-
Cam Aku

Cam Asri

5 comments:

zulhassan said...

waaaa tak puas hati ni....... tensionna aku tengok.

bravo lah korang semua.

ingat aku ni cemburu buta kuat heheheh.......

Yusri Yusoff said...

hehehee..... sori jen... jgn maree... sebenanya trip ni aku dok idam masa dlm spital tempoh hari lagi... Alhamdulillah.. dapat gak aku dgn bantuan sahabat yg tak brapa sihat gak ni...

Diket said...

Syabas bro. Dlm diam2 rupanya dah projek besar terus. Ingatkan baru nak kayuh geli2 je & projek besar lambat lagi. Melepas aku.

BC Kelolo said...

Ambo sero nokmaroh sengoti...maroh nih...maroh nih. Sekat tau demo bergateh ko klate senyap-senyap, ambo sero nok maroh sajo...

Yusri Yusoff said...

heheee sabo Tok Abu sabo... nanti kito gi lagi deh...