Thursday, December 25, 2008

CT Scan

Hari Isnin lepas pergi buat rawatan susulan di HPD. Doktor bagi tau satu hormon aku ditahap rendah tapi tak memberi masalah. Tapi ada satu hormon lain menunjukkan bacaan yang agak tinggi. Hormon ni dihasilkan oleh kelenjar Adrenal yang letaknya diatas kedua-dua buah pinggang.

Doktor tu cakap, kalau ada pembesaran pada kelenjar ni maka terpaksa dilakukan pembedahan.... HHHHAAAAAAA Operation lagi ka Doc weh????? Apsal problem aku berkaitan dengan kelenjar je nih... tempoh hari kelenjar Pituitary yg membesar, kena operate... kali ni kelenjar ni plak... pelik gak yer... mmmmmm

Dia suruh aku gi buat CT Scan & mcm biasalah.. kena baringla dalam mesin tu dekat stengah jam dan hasilnya



Alhamdulillah tak ada apa apa yang abnormal... sekurang kurangnya aku tahu yang kawasan abdomen aku ni termasuklah hati, pundi kencing, kelenjar adrenal tu, buah pinggan aku semuanya ok .... Alhamdulillah....

No comments: