Sunday, November 16, 2008

Victorinox

Projek roti kami berjalan lancar. Hingga kini, roti jenis Wholemeal yg kami buat seberat 1kg setiap satu hanya dapat bertahan selama 1 1/2 hari je. Macam biasalah kalu dah ada roti kena la ada pisau pemotongnyer, kalau tidak roti tidak dapat dipotong dengan cantik...

Dari segi pisokologinya, roti yang tak dipotong dengan baik, kurang mendapat sambutan dari anak anak aku... mmmm.... ni dah kira marketing plan gak ni.... dengan itu isteri dan aku memesan pisau pemotong roti jenis Victorinox dari adik aku yang memang arif dalam hal masak memasak ni.. Dia boleh dapat pisau dengan jenama ni dengan harga 10% - 20% lebih murah dari harga pasaran silap silap lagi murah.... hhhehehehe....

Kalau nak tau lebih lanjut atau berminat utk membeli pisau ni, boleh lah kontek si Farid ni di abe_id55@yahoo.com

Pisau jenis ni aku dah pakai hampir 10 tahun tanpa perlu diasah. Selalu digunakan dari masa aku sebok dengan aktiviti luar dulu hinggalah kini...




Kali ni aku nak cuba model ni pulak, khas untuk potong roti heheeee...


Memang puas hati beli pisau ni... Alhamdulillah

2 comments:

TriStupe said...

Fuh! Cayala! Roti homemade memang berkhasiat dah padat!

Yusri Yusoff said...

tks stupe... ini gara gara baca ur blog la ni... masak muffin pun dah try, cuma segan nak post jer...